O asociere de 22 de firme au depus ofertă pentru construirea centurii metropolitane a municipiului Cluj-Napoca. Asocierea are ca lider pe Dimex 200, firma care execută lucrările la Drumul Expres Tureni, șosea de legătură între Autostrada Transilvania și DN 1 Turda-Cluj Napoca.
„La finalul perioadei legale beneficiem de o ofertă formată dintr-o asociere de firme compusă din DIMEX 2000, Hydrostoi (Bulgaria) și Integral (Muntenegru). Acestea vor lucra cu alte 19 firme ca subcontractanți” a declarat primarul Boc. Valoarea contractului este de un miliard de euro, investiția reprezentând una dintre cele mai mari lucrări de infrastructură din România, atât în ceea ce privește valoarea, cât și complexitatea. Urmează perioada de evaluare în care termenul legal este de 90 de zile. „Având în vedere că vor veni bine-cunoscutele Sărbători de iarnă, am cerut comisiei de licitație ca maximum la finalul lunii ianuarie 2025 să se pronunțe în privința adjudecării licitației. Dacă va fi mai devreme, cu atât mai bine. Eu chiar sper să se finalizeze adjudecarea mai devreme. Conform legii, celmai târziu în 31 ianuarie vom anunța rezultatul acestei proceduri. Sper să nu fim puși, ca în alte situații anterioare, de a nu putea valida licitația cu un singur participant, așa cum s-a mai întâmplat. Sper să fie bine, am dat un termen de trei ori mai mare decât cel prevăzut de lege pentru depunerea ofertelor. De acum înainte am intrat în linie dreaptă și pentru tronsonul doi al centrurii metropolitane în vederea adjudecării câștigătorului licitației! ” a precizat Emil Boc. Primarul a adăugat că tronsonul unu al centurii este în lucru, supervizarea la centură este asigurată, iar investiția se ridică la 9 milioane de euro.
Conform datelor publicate vineri după amiază în asocierea de firme care au depus ofertă pentru construirea drumului de centură a municipiului Cluj-Napoca intră: Dimex 2000, ANMV Geocad, Quantum Instal,, Danavi, Team Auto Protection, CCDP General Construct, Arvada, Stermin, Sicran 2002, Eurotest, Construcții Feroviare Mureș, Pado Group Infrastructură, Infrasoil Test, All inclusive teste Laborator, Societatea Civilă de Avocați Teaha, Neon Lighting, Expertus, NV Construct, Hydrostroy AD, SC Electroaparataj, Integral Inzenjering și Tekfen Mühendislik Anonim Şirketi.
Rezultatele evaluării pentru calificare și pentru partea tehnică și financiară vor fi făcute publice în 3 februarie 2025.
Guvernul a aproba în decembrie 2023 printr-o hotărâre declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor care constituie coridorul de expropriere al centurii metropolitane Cluj.
Potrivit actului normativ adoptat, sumele individuale estimate de către expropriator, aferente despăgubirilor pentru imobilele proprietate privată care fac parte din coridorul de expropriere al centurii metropolitane sunt în cuantum de 1.053.732 mii lei și se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii. Sunt vizate 1.598 de imobile în suprafaţă totală de 3.026.125 mp teren.
Această procedură are mai multe etape până când proprietarii de terenuri ce vor fi expropriați vor fi despăgubiți.
În prima fază a fost întabulat imobilele din coridorul de expropriere după care se trece la întocmirea documentației individuale pentru fiecare parcelă de teren ce va fi expropriată. Asta presupune dezmembrări de loturi de teren și înscrierea la Oficiul de cadastru. După această etapă, Comisia locală de stabilire a dreptului de proprietate indentifică proprietarii terenurilor pentru a fi despăgubiți.
Pe parcursul acești proceduri, suma individuală aferentă reprezentând plata despăgubirii pentru imobilele care fac parte din coridorul de expropriere este consemnată la bancă pentru fiecare deținător de teren ce urmează să fie expropriat.
Centura Metropolitană Cluj-Napoca este o investiție estimată la 920 de milioane de euro care va fi realizată în 2 etape. Centura Metropolitană, proiect cu indicativ „Drum TransRegio Feleac T 35” va avea în total 42 de kilometri și o durată de realizare de 4 ani (fiecare etapă). Pe traseul principal și pe drumurile de legătură sunt prevăzute 5 tuneluri de tip cut&cover respectiv galerie cu forare subterană. Pentru prima etapă de realizare a Centurii Metropolitane este prevăzută o lungime de 23,67 km și aproape 20 de kilometri de drumuri de legătură, iar pentru etapa II 18,6 kilometri și aproape 14 kilometri drum de legătură.