În ultima perioadă și elevii claselor mai mici se perfecționează în domeniul cuceririlor științei moderne. Dacă până acuma doar colegii lor din clasele superioare au studiat tehnologia modernă, în prezent și cei mici fac cunoștință cu aceste experiențe interesante. La Gherla, de exemplu elevii clasei a V-a de la Liceul Teoretic ”Petru Maior” au descoperit fracțiile într-un mod inedit, folosind realitatea virtuală, în Smart Lab. Acest laborator modern este dotat cu tehnologie de ultimă generație, oferind un mediu interactiv și inovator pentru învățare. Cu ajutorul ochelarilor VR, elevii au intrat într-un univers tridimensional, populat de gnomi jucăuși, fursecuri, brioșe și ciocolate magice ce au transformat teoria într-o experiență captivantă. Prin jocuri și provocări dinamice, au înțeles mai ușor fracțiile, operațiile cu ele și aplicabilitatea lor în viața reală. Această metodă modernă a făcut învățarea mai clară, mai distractivă și mai eficientă, stimulând curiozitatea și implicarea fiecărui elev. Realitatea virtuală nu doar că îmbunătățește înțelegerea conceptelor matematice, dar și crește motivația și retenția informațiilor, oferindu-le elevilor o experiență de neuitat. Cadrele didctice a școlii gherlene continua să integreze tehnologia în lecțiile predate la clasă pentru a face învățarea mai atractivă și accesibilă pentru toți.
În ultima perioadă în paginile ziarului nostru am scris de mai multe ori despre preocupările profesorilor de specialitate referitor la modernizarea învățământului, care, iată, își arată roadele în lărgirea și îmbunătățirea sistemului educațional.
Szekely Csaba
Articolul Elevii gherleni din gimnaziu folosesc deja realitatea virtuală apare prima dată în ziarulfaclia.ro.