February 27, 2025

La nouă luni după ce o primă lopată electorală a inaugurat simbolic șantierul metroului clujean, marți a fost prima zi în care utilajele au pătruns în subsol pe traseul viitorului tren subteran.

În prezența primarului Emil Boc, care a transmis live momentul pe contul său social de promovare, primul pilon de beton a fost introdus la o adâncime de 25 de metri și la zece metri distanță de viitorul puț de lansare al mașinilor TBM care vor fora tunelul metroului.

Introducerea a piloților forați în apropierea locului pe unde vor intra în subteran celebrele ”cărtițe” este o măsură de consolidare a puțului de lansare impusă de o deplasare de teren la un deal din vecinătate.

În total vor fi amplasați 96 de piloți forați pentru stabilizarea dealului.

Șantierul a fost deschis la a doua stație din Florești a viitorului metrou, stația Teilor, aleasă pentru intrarea ”cărtițelor” în subteran. Acestea vor fora în direcția Clujului, pentru legătura dintre stația Teilor și prima stație a metroului, Țara Moților, urmând să fie folosită o altă tehnologie de excavare în subteran.

Intervievat de primar în timpul podcastului său improvizat, managerul de proiect din partea firmei Gulermak a declarat că se simte deja parte a Clujului și că dorește să realizeze metroul cu un minim de disconfort pentru noua sa comunitate. ”Evident că va fi un disconfort, dar sperăm să fie cât mai mic. Vrem să realizăm acest proiect la timp, în condiții de siguranță și în condițiile bugetului existent”, a spus managerul turc.

Contractul pentru realizarea metroului din Cluj-Napoca a fost semnat, în mai 2023, cu asocierea Gulermak-Alstom-Arcada. Linia d emetrou ușor, cu 19 stații subetreane și un depou suprateran, are o capacitate de transport maximă de 21.600 de pasageri pe oră la interval de 90 de secunde pe sens (40 de trenuri). Valoarea totală a contractului este de 13,69 miliarde de lei. Linia de metrou va deveni funcțională în 2031, potrivit unei estimări optimiste care nu ia în calcul întârzierile deja constatate. (C.C.)

Articolul Boc pe șantierul metroului. Ziua primelor lucrări în subteran apare prima dată în ziarulfaclia.ro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *