Banca Transilvania integrează inteligenţa artificială în BT Pay, cea mai nouă funcţionalitate a aplicaţiei fiind asistentul virtual (Chat BT), informează BT, printr-un comunicat.
Astfel, asistentul virtual oferă utilizatorilor BT Pay informaţii cu privire la funcţionalităţile aplicaţiei, precum şi despre produsele şi serviciile Băncii Transilvania.
Având la bază inteligenţa artificială de tipul Machine Learing/învăţare automată, Chat BT transformă modul în care clienţii interacţionează cu BT Pay prin comunicare cu asistentul virtual, direct din aplicaţie. De asemenea, clienţii au opţiunea de a continua comunicarea prin chat cu o persoană din echipa băncii.
„Noua funcţionalitate este implementată progresiv, iar în această etapă comunicarea este în limba română, urmând să fie posibilă şi în alte limbi”, se arată în comunicat.
DRUID este partenerul Băncii Transilvania pentru dezvoltarea Chat BT, BT fiind prima instituţie bancară din România care a integrat inteligenţa artificială în comunicarea cu clienţii, în serviciile şi procesele sale, atât de tipul Robotic Process Automation (RPA), cât şi Large Language Model (LLM).
BT a făcut primul pas în 2017, odată cu lansarea primului chatbot pentru comunicarea cu clienţii. O altă integrare cu impact, care simplifică interacţiunile şi care a crescut accesibilitatea la informaţii, este Microsoft Azure OpenAI, în 2023 şi 2024, datorită căreia vizitatorii site-ului BT, Întreb BT şi FIT – Finanţe pe Înţelesul Tuturor au la dispoziţie opţiunea Search AI.
Potrivit comunicatului, investiţiile Băncii Transilvania în tehnologie au permanent în vedere modul în care inteligenţa artificială poate schimba experienţa clienţilor şi poate eficientiza procesele BT şi ale industriei bancare, contribuind la învăţare, incluziune, educaţie financiară şi, implicit, la gestionarea mai eficientă a banilor.
Banca Transilvania este cea mai mare bancă din România şi din sud-estul Europei. Bancă universală, acoperă toate segmentele de clienţi şi linii de business în sectorul financiar. Are peste 20% cotă de piaţă, 4,4 milioane de clienţi, peste 10.000 de angajaţi, soluţii de online banking şi 500 de sedii în 180 de localităţi. Dincolo de banking, strategia BT este să aibă impact pozitiv în România – pentru oameni, business şi mediu.
DRUID este o platformă end-to-end pentru construirea de agenţi AI şi aplicaţii conversaţionale de business, care îi ajută pe angajaţi să atingă un nivel superior de productivitate şi să ofere clienţilor o experienţă superioară, intuitivă. Începând cu 2018, viziunea DRUID este să ofere fiecărui angajat un asistent virtual inteligent, printr-o reţea globală formată din peste 200 de parteneri şi 300 de clienţi.