Compania Națională de Administrare a Investițiilor Rutiere a desemnat câștigătorul contractului pentru construirea celui mai lung viaduct rutier din România.
Viaductul va fi construit în județul Cluj și va avea aproximativ doi kilometri. Termenul de construire este de 27 de luni, din care nouă luni perioada de proiectare şi 18 luni execuţia lucrărilor.
Acest viaduct s-a impus ca soluție de deviere a traseului autostrăzii A3 Nădășelu-Mihăiești după ce în zonă au apărut probleme mari generate de terenul instabil.
eprezentanţii CNAIR precizează că devierea traseului acestui sector de autostradă se face în conformitate cu recomandările din cadrul Expertizei Tehnice.
„În ceea ce priveşte zona cuprinsă între km 21+406 şi km 24+890, traseul autostrăzii se va devia în zona km 21+406,49 prin construirea unui viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km, conducând la depăşirea în aval a traseului DN 1F, precum şi a cursului Pârâului Topa Mică, ajungând pe malul stâng al acestuia într-o zonă relativ plană. Racordarea la traseul existent se va realiza în zona km 24+890 al traseului iniţial”, se arată într-un comunicat al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
Tot pe tronsonul Nădășelu-Mihăiești se va construi un viaduct de 1,2 kilometri pentru a se evita un versant care prezintă alunecări.
„Lucrările aferente zonei cuprinse între km 10+009 şi km 12+000 presupun devierea traseului spre aval, prin construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km, fundat pe piloţi foraţi de diametru mare, neafectând în niciun fel versantul care prezintă alunecări”, precizează CNAIR.
Licitația pentru construirea acestor viaducte a fost lansată în luna august 2023 iar în urma evaluării ofertelor s-a stabilit atribuirea contractului asocierii Ozaltin Insaat Ticaret Ve Sanayi A.S. – Ilgaz Insaat Ticaret A.S. – Visio Construction Works S.R.L.
Valoarea contractului este de 994, 7 milioane de lei (fără TVA), fiinanțarea fiind asigurată prin PNRR.
Antreprenorul va proiecta și va executa lucrări de deviere a traseului în zonele cu alunecări de teren de pe secțiunea de autostradă Nădășelu – Mihăiești care constau în: construirea unui viaduct cu lungimea de 1,2 km fundat pe piloți forați de diametru mare și a unui viaduct cu lungimea de aproximativ 2 km care să depășească în aval traseul DN1 F și cursului pârâului Topa Mică.