Liberalul Radu Moisin va activa în Comisia de pentru Transporturi şi Infrastructurǎ din Camera Deputaților, fiind singurul deputat clujean ales membru în această structură a Parlamentului. El spune că noua poziție îi va asigura cadrul de a acționa pentru realizarea priorității sale absolute: susținerea proiectelor de investiții ale Clujului.
„Am fost ales membru al Comisiei pentru Transporturi şi Infrastructurǎ din Camera Deputaților, cea mai importantǎ pentru județul Cluj ținând cont de investițiile derulate de Guvern sau de autoritǎțile locale în parteneriat cu Guvernul în infrastructura de transport rutier, feroviar şi aerian!
Am promis înainte de a fi ales deputat faptul cǎ prioritatea mea absolutǎ va fi susținerea proiectelor de investiții ale Clujului şi acum dețin şi poziția necesarǎ pentru a-mi îndeplini misiunea! Vǎ mulțumesc din nou pentru încrederea acordatǎ!”, a spus deputatul PNL de Cluj, Radu Moisin.
Pentru Cluj, lista de proiecte de infrastructură cuprinde obiective extrem de importante atât pentru județ cât și pentru întreaga zonă. Una dintre acestea vizează centura metropolitană a Clujului, de care vor beneficia atât clujenii cât și cei care vin dinspre Bistrița-Dej și merg spre Oradea sau invers.
Lipsa unei centuri de ocolire pe partea nordică a orașului sau pe partea sudică face ca traficul care vine dinspre Oradea și se îndreaptă pre Dej, sudul Maramureșului, nordul Moldovei și Republica Moldova să treacă prin Cluj-Napoca.
Această situație nu va putea fi înlăturată până nu se construiește centura de ocolire a orașului.
Chiar dacă se va construi metroul, lipsa centurii de ocolire va face ca în continuare traficul dinspre Oradea spre Dej și invers să treacă prin zona centrală.
Prin urmare, centura trebuie să fie prioritate, iar proiectul cu siguranță se va număra printre preocupările lui Radu Moisin.
Un alt proiect major vizează realizarea metroului. Potrivit proiectului, Magistrala 1 de metrou Cluj va avea o lungime de 21,3 km, cu 19 stații subterane și un depou suprateran.
Etapa 1 a proiectului se va desfășura pe teritoriul administrativ al municipiului Cluj-Napoca și al comunei Florești. Traseul liniei de metrou ușor începe din zona rezidențială din Florești. Astfel, primele stații vor deservi zonele de locuințe, apoi zonele multifuncționale desfășurare în jurul viitorului Spital Regional de Urgență, respectiv al centrului comercial din apropiere. Cu următoarele stații se va intra pe teritoriul municipiului Cluj-Napoca, acestea deservind cartierul Mănăștur, apoi linia va urma magistrala rutieră vest-est, traversând centrul orașului până în Piața Mărăști. De aici, o linie va continua spre zona industrială Muncii, iar o alta va deservi cartierele Gheorgheni și Sopor.
Lucrările la metrou vor începe cel mai probabil la începutul anului 2025 când se va trece la săparea puțului pentru amplasarea celor două foreze ce vor lucra la tuneluri. Forezele vor începe să lucreze prin martie 2025.
Alte proiecte importante de infrastructură din județul Cluj sunt pasajul de la Tăietura Turcului, pentru care s-a demarat deja procedura de expropriere, pasajul de cale ferată de la Tetarom Jucu, care să asigure conectivitatea între DN 1C și DJ 109 D, continuarea lucrărilor la autostrada Transilvania, drumul expres Cluj-Napoca – Dej și drumul de conectivitate de la Dej cu Drumul de mare viteză Dej- Bistrița.
Cosmin PURIȘ