Tendința către linii de mare viteză în sectorul feroviar aduce în discuție protejarea spațiilor intravilane din vecinătatea căii ferate de zgomotul garniturilor de tren care circulă în imediata apropiere, mai ales în cazul trenurilor de marfă. Pentru un sistem stabil și funcțional în ceea ce privește protecția împotriva zgomotului, mai ales în zonele de locuințe invecinate, se utilizează perdelele antizgomot pe anumite secțiuni de cale ferată.
Pe fondul unei astfel de necesități deputatul PNL Radu Moisin, a soilicitat un răpuns în Camera Deputaților din partea Ministerului Transporturilor, referitoar la oportunitatea montării de panouri fonoabsorbante (perdele antizgomot) la lucrările de infrastructură CF în zona comunei Apahida. Ca urmare, Ministerul Transporturilor precizează că la ora actuală Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA derulează două contracte, unul referitor la studiul de fezabilitate și proiectul tehnic pentru modernizarea căii ferate Coșlariu – Cluj Napoca și altul ce are ca obiect studiul de fezabiblitate și proiectul tehnic pentru modernizarea căii ferate Apahida – Suceava, subsecțiunea Apahida – Ilva Mică.
În cadrul acestor contracte, pe linia 300, București Nord – Cluj Napoca, în zona comunei Apahida, au fost prevăzute panouri fono – absorbante astfel: de la Km 488+000 la Km 489 +100; de la 489+500 la Km 491+000; de la km 491+300 la Km 491+500. Pe linia 412, Apahida – Baia Mare, panourile sunt prevăzute de la Km 1+ 220 până la Km 1+620 și de la Km 2+370 până la Km 2+970.
Ministerul Transporturilor părecizează că instalarea panourilor fono-absorbante se va face în timpul lucrărilor aferente obiectivelor de investiții ale proiectelor menționate mai sus. Perioada estimată în demararea lucrărilor de execuție a acestor proiecte este anul 2026.