February 23, 2025

Primăria Cluj-Napoca a prevăzut în proiectul de buget din acest an suma de 9,075 milioane de lei pentru extinderea și modernizarea sistemului de alarmare a populației. Alți 16,9 milioane de lei sunt destinați investițiilor ce ține de domeniul ordinii publice și siguranței naționale.

Începând din 2 august 2017, Inspectoratul pentru Situații de Urgență Cluj a desfășurat în prima zi de miercuri a fiecărei luni, în intervalul orar 10.00 – 12.00, exerciții pentru testarea și verificarea sistemului de înștiințare, avertizare și alarmare în situații de protecție civilă. Sirenele, însă, nu se aud în toate zonele din Cluj-Napoca.

Simulările vizează verificarea echipamentelor care pot fi acționate în mod centralizat (simultan), dar și a celor cu acționare locală. Mai mult, acestea contribuie la îmbunătățirea timpilor de reacție al autorităților în situații extreme.

Potrivit Inspectoratului Județean pentru Situații de Urgență Cluj, sunt trei tipuri de alarmă: prealarmă aeriană – 3 sunete, alarmă aeriană – 15 sunete, alarmă la dezastre – 5 sunete.

Prin investiția propusă acum se urmărește instalarea de noi sisteme de alarmare și modernizarea celor existente.

De asemenea, pe lista de investiții pentru acest an sunt prevăzuți 300.000 de lei pentru consolidarea capacității de reacție în caz de dezastre pentru a diminua pierderile umane și materiale. Alți 1,3 milioane de lei sunt prevăzuți pentru operaționalizarea adăposturilor civile din Cluj-Napoca.

În Cluj-Napoca sunt 162 adăposturi. Două dintre adăposturile din Cluj-Napoca se află la Aeroportul Internațional Avram Iancu, iar 1 la Magazinul Central.

Aceste adăposturi sunt gestionate de către Ministerul Afacerilor Interne și sunt verificate anual.

 

Articolul Investiții în modernizarea sistemului de alarmare și operaționalizarea adăposturilor civile din Cluj-Napoca apare prima dată în ziarulfaclia.ro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *