Municipiul Cluj-Napoca ar putea scăpa de traficul greu care tranzitează acum străzile Corneliu Coposu, Maramureșului, Oașului și Bulevardul Muncii înainte de realizarea centurii metropolitane. Acest lucru e posibil prin realizarea unei variante ocolitoare propusă de Consiliul Județean Cluj pe tronsonul Topa Mică – Așchileul Mic. Deja a fost demarată licitația pentru reabilitarea și modernizarea, cu fonduri europene, a drumurilor județene DJ 170B. Inițiativa Consiliului Județean Cluj de realizare a unei variante ocolitoare a municipiului Cluj-Napoca, prin reabilitarea și modernizarea în profunzime a drumului județean Topa Mică – Așchileul Mic, a trecut într-o nouă etapă.
Astfel, Consiliul Județean a publicat în SEAP (Sistemul Electronic de Achiziții Publice) anunțul pentru achiziția lucrărilor de construcții având ca obiect ”Modernizarea și reabilitarea drumurilor județene DJ 170B”. Data limită de depunere a ofertelor este 31 martie 2025, ora 15:00, pentru toate loturile.
„Importanța acestei etape e dată de faptul că se conturează, din ce în ce mai clar, această mini-centură și variantă ocolitoare a municipiului Cluj-Napoca. Inițiativa noastră de a asfalta, pentru prima dată, drumul județean 107B, va contribui semnificativ la reducerea distanței dintre Răscruci și Topa Mică, astfel încât numeroase autovehicule nu vor mai fi nevoite să tranziteze municipiul Cluj-Napoca și zona metropolitană”, a declarat președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe.
Contractul vizează modernizarea și reabilitarea DJ 170B Topa Mică – Așchileul Mic, în lungime de 5,847 km (de la kilometrul 0+000, până la kilometrul 5+847)- Lotul 1. Valoarea estimată a contractului pe lotul 1 este de 46 898 337.28 lei, fără TVA.
Lucrările de execuție, care se vor derula pe o perioadă de maxim 22 de luni pe drumul județean DJ 170B, vizează lucrări de modernizare și reabilitare în profunzime, de la fundația drumului și până la stratul de uzură din beton asfaltic.
De asemenea, drumul județean va beneficia de dotări moderne specifice, care vor spori gradul de confort și siguranță al conducătorilor auto și pietonilor: parcări auto, stații de autobuz, trotuare, stâlpi de iluminat cu panouri fotovoltaice, șanțuri și rigole pavate cu beton, accese la proprietăți și drumuri laterale, poduri și podețe noi, ecoducte pentru animale, ziduri de sprijin din gabioane, parapeți de siguranță, marcaje și indicatoare rutiere, etc.
Cosmin PURIȘ
Articolul Drumul care scapă Cluj-Napoca de traficul greu apare prima dată în ziarulfaclia.ro.